FI DE CURS

ENTRADA FINAL

Segons la metodologia de treball destacaria tres activitats:
  1. La coherència, perquè treballàrem en grup escribint cadascú el mateix text en diferents progressions temátiques, el que ens ajudà a deferenciar-les amb facilitat.
  2. Els textos periodístics, perquè  assenyalar a cada text periodístic que buscàrem una característica que ens cridara l'atenció i després, descriure amb les nostres paraules el tipus de text de que es tractava cadascú, ens va ajudar a entendre a què consitien. I a continuació, escollir un tipus de text periodístic d'opinió i un altre que no ho fora dels sis anteriors, i després escriure els nostres dos propis textos dels tipus que havíem escollit, en la pàgina d'editor.editafacil.es, ens va permetre aprendre a diferenciar-los i a utilitzar una nova pàgina amb la que fer exposicions o altres projectes.
  3. La publicitat, perquè fer un Genially en que havíem de penjar imatges i vídeos publicitaris (5 i 5) que tractaren el tema relacionat amb la publicitat escollit ens va ajudar a entrendre el missatge que la publicitat transmet, el consumisme. A  més, escriure un text de reflexió, una espècie d'article, amb informació d'altres articles, 2 com a mínim (els enllaços d'aquestos havien d'aparèixer) i incloent la nostra opinió, ens va permetre assimilar millor el concepte a partir d'eixa informació extra que suponien els articles i amb la formulació de la nostra opinió. Per últim,  fer el nostre propi anunci donant la volta al nostre tema escollit, és a dir reflexar eixe tema, amb altres valors, fou el reflex de tots l'aprés a les dues activitats anteriors, i ens va permetre saber si realment ens havia quedat clara la lecció, a més d'aprendre a utilizar Canva una vegada més, el que ens podrà servir per a altres projectes futurs.
Dels continguts més treballats m'han paregut més interessants els següents: 
  1. LES VOCALS. Em resultà interessant perquè mai m'havia parat a pensar en la técnica que fa el nostre cos per pronunciar cada lletra. A més, em cridà l'atenció com depenent de com col·loquem cada òrgan del nostre sistema fonètic ix un so o un altre, i com amb quatre òrgans podem pronunciar uns 30 sons… és al·lucinant!
  2. ELS DIALECTES DEL VALENCIÀ. Em resultà interessant perquè em cridà l'atenció com el valencià va canviant poc a poc, com en escala, d'un territori a un altre.

Crec que el treball podria intervindre amb presència en projectes depenent de com es faça eixe treball. És a dir, si un treball s'hauria de fer en grup, però tan sols el fa una persona, el treball de la resta de components no estarà reflexat al projecte, i tampoc ho estaran els seus coneixements. Però si el treball es fa bé en grup, o és individual crec que si seria possible, perquè el treball fet i reflexat al projecte, tan sols seria seu. No obstant això, pense que on millor es reflexa tot aquest treball, no és als projectes, sinò als examens, perquè es fan a classe i cap alumne es ajudat per un altre a l'hora de reflexar l'aprés.

Les activitats que pense que podríem treballar amb el barri o la societat són les següents:
  1. DIALECTES DEL VALENCIÀ. Podríem treballar-la al barri parlant o escrivint els cartells al dialecte del valencià present al barri, al meu cas, l'apitjat.
  2. CAMPANYA DE REDUCCIÓ A L'ESCOLA. Podríem treballar-la fent aquesta campanya als col·legis del barri, i podrien organitzar-la voluntaris que visquen en el barri. Aquests voluntaris haurien de realizar-la d'una manera o una altra segons l'edat dels xiquets a qui la dirigisquen. A més, aquesta campanya ajudaria a convertir a zona en ecològica.
  3. L'ACTITUD LINGÜÍSTICA. Es podria treballar fent xarrades als veïns al voltant de l'autoodi i la llaialtat a la llengua per augmentar la segona i reduir la primera.
  4. DIGLÒSSIA. Es podria treballar, fent que tots els elements comunicatius del barri hi apareguen en valencià per a fomentar que es parle el valencià evitant la seua desaparició.
  5. ESTATUT D'AUTONOMIA DE LA COMUNITAT VALENCIANA. El podríem treballar, organitzant xarrades amb la gent del barri per a fomentar que es complisquen punts de l'Estatut que no es compleixen, com que no s'ha de discriminar a algú per la seua llengua.
  6. PUBLICITAT. Aquesta activitat es podría treballar amb la societat oferint-li ofertes com la del anunci que vam fer nosaltres, que suposen una reducció del consum, donar la volta a la publicitat a la que estem acostumats.


Comentarios

Entradas populares de este blog

QUERIDOS ABUELOS

COHESIÓ I

EL ORIGEN DE LAS PALABRAS DEL CASTELLANO